Jornada de descoberta: Solsona i el seu patrimoni

Exposició d'avenços i visites a espais singulars

Dissabte, 24 d'octubre de 2026 a Solsona


Imatge gràfica: Taller Estampa

L’AEM organitza una jornada dedicada a descobrir la riquesa, els usos i la història de les caixes, els baguls i els cofres de Catalunya, així com els espais que els han acollit i conservat al llarg del temps. 

En el marc del projecte El teu bagul, la nostra història, us proposem una jornada de presentació dels avenços i de descoberta a Solsona. Acompanyats per especialistes en història i mobiliari, visitarem diferents espais singulars: el Museu Diocesà i Comarcal de Solsona i les seves reserves, dues cases privades i la casa-museu de Matamargó.

La jornada es planteja com un espai d’intercanvi de coneixements vinculats a l’estudi de la cultura material i del patrimoni moble, amb especial atenció a les caixes tradicionals i el mobiliari popular. Es comentaran els avenços de la recerca desenvolupada al projecte, observarem de ben a prop els objectes i establirem espais de diàleg per apropar la cultura de la Catalunya Central.

Dissabte, 24 d’octubre de 2026 a Solsona

Activitat presencial amb reserva prèvia

Hora: De 09:45 h a 19:00 h

Dissabte, 24 d’octubre de 2026 a Solsona

09:45 h – 10:30 h – Museu Diocesà i Comarcal de Solsona (Plaça del Palau Episcopal, 1, 25280 Solsona, Lleida)

Benvinguda. A càrrec de Carles Freixes Codina, director del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona

Presentació d’El teu bagul, la nostra història. Objectius, línies de recerca i avenços.  A càrrec de Paula Rodríguez Díaz, directora del projecte, i Mónica Piera Miquel, membre del comitè científic   

10:30 h – 12:20 h – Exposició de caixes i reserves del Museu (visita en 2 grups)

Visita guiada a peces de les exposicions i de les reserves del Museu. A càrrec de Ma. del Agua Cortés Elia, tècnica de Patrimoni i membre del comitè científic 

Visita lliure a les exposicions

12:30 h – 13:30 h – Casa privada de Solsona (desplaçament en grup)

Visita guiada a una casa particular amb mobiliari del s. XVIII. A càrrec de Mónica Piera Miquel, doctora en Història de l’Art

14:00 h – 15:30 h – Dinar al restaurant El Buffi (Plaça de Sant Roc, s/n, 25280 Solsona, Lleida)

16:00 h – 17:15 h – Les Cases de Matamargó (25287 Pinós)

Visita guiada a la casa-museu amb espais originals i mobiliari

18:00 h – 19:00 h – Masia privada de Sant Mateu de Bages (desplaçament en grup)

Visita a una masia que conserva caixes de gran interès històric. A càrrec de Ma. del Agua Cortés Elia, tècnica de Patrimoni i membre del comitè científic 

19:00 h – Cloenda

Preu: Activitat presencial amb reserva prèvia

PVP: 60 € 

Preu Soci AEM: 50 €

Idioma: Català

S’inclouen les visites guiades i el dinar. No s’inclou el transport

Dubtes i consultes: correu a info@estudidelmoble.com o trucar al +34 932 56 67 85 (de 9:00 a 15:00 hores)

Descarrega la carta d'invitació

Amb el suport del Departament de Cultura: 

Amb la col·laboració de: 

Últimes novetats de l’Associació per a l’Estudi del Moble:

Presentació Bagul Solsona

Acompanya’ns a una jornada a Solsona per visitar, de la mà d’especialistes, diversos espais singulars, descobrir caixes de les reserves del museu de Solsona i aprofundir en el patrimoni de la Catalunya Central.

Llegir més »

Subscriu-te al nostre AEMnews