Fitxa tècnica

  • Data d'entrada a l'inventari
    27-7-2025
  • Número de l'objecte
    00352
  • Nom de l'objecte
    Caixa
  • Títol
    Caixa, segle XX
  • Lloc de procedència
    Barcelona
  • Lloc de producció
    Desconegut
  • Data de producció
    segle XX
  • Descripció física
    Caixa amb sòcol motllurat suportada sobre petges d’urpa disposades en angle les de davant i rectes les del darrera. El sòcol té dues motllures, una amb sanefa d’unglades i la inferior de cintes situades simètricament respecte al mig del moble. El frontal està dividit en tres plafons separats per dos monjos; els dos dels extrems són quadrats i tenen un motiu de fulles formant volutes i flors de composició simètrica, tallat al camp central que està emmarcat amb motllures aplicades; el plafó central és més estret i té un motiu de talla aplicada de forma sinuosa. Els dos monjos tenen dues flors tallades al requadre de cada extrem, mentre que camp central és llis. Els dos costers presenten els mateixos motius vegetals de talla sobre un plafó. La tapa té guardapols laterals i una motllura al davant que permet encaixar-la sobre el buc, feta amb talla d’unglades grosses, igual que la sanefa més estreta del sòcol. Està subjecta amb frontisses de pala de ferro que semblen modernes. Té pany amb clau encastat a l’interior a la part central i superior del buc.
    Aquesta caixa no té les dimensions característiques de les caixes, és més estreta, possiblement es va construir per adaptar a un lloc concret. Sembla un treball bastant actual que imita models antics. Possiblement feta al segle XX, però l’hauríem de veure en directe per assegurar-ho. És difícil també veure el tipus de fusta que podria ser noguera.
  • Materials i tècniques
    Material
    Fusta · Ferro
  • Observacions sobre la producció
    Sembla un treball bastant actual que imita models antics. Possiblement feta al segle XX, però l’hauríem de veure en directe per assegurar-ho. És difícil també veure el tipus de fusta que podria ser noguera.
  • Dimensions
    59 x 113 x 52 cm
  • Historial de documentació
    Documentat per: CORTÉS ELÍA, María del Agua (2025-08-10)

Subscriu-te al nostre AEMnews