Fitxa tècnica

  • Data d'entrada a l'inventari
    22-1-2025
  • Número de l'objecte
    00694
  • Nom de l'objecte
    Caixa
  • Títol
    Caixa, 1900 -1950
  • Lloc de procedència
    Penelles
  • Història de l'objecte
    La propietat ens diu:
    "Va ser comprat fa anys a uns joves brocanters al mercat que els diumenges se celebra a la Rambla Ferran de Lleida. Actualment, es troba, com els altres dos baguls que hem enviat des d’aquesta adreça a la casa-palau de la finca històrica Castell del Remei."
  • Lloc de producció
    Desconegut
  • Data de producció
    1900 - 1950
  • Descripció física
    Caixa de fusta amb tapa plana. A partir de les fotografies no podem identificar la fusta, però sembla una fusta de qualitat, possiblement asiàtica, tipus càmfora. La fonadura sobresurt lleugerament del buc fent la funció de sòcol. El buc està construït per posts a topar, reforçats per clau, visibles des de l'exterior. La tapa està construïda per dues posts encadellades. Tanca per tres pestells, situats al frontis, dels quals només es conserven restes del sistema de tancament. Les nanses són de metall i estan fixades als laterals a partir de plaques amb costats retallats en forma de flor de lis. La tapa està fixada per tres frontisses. L'interior deixa les posts de fusta a la vista.
  • Materials i tècniques
    Material
    Fusta · Metall
  • Observacions sobre la producció
    Es tracta d'una caixa de producció industrial i amb sistema d'emmetxat elemental. De totes maneres, l'efecte general exterior és bo, perquè la fusta presenta un acabat brunyit que fa lluir la fusta.
  • Dimensions
    35 x 77 x 41 cm
  • Notes descriptives
    Tipus
    Informació donada per la propietat:
    Text
    "És una senzilla caixa de fusta de tapa plana amb ferratges com a tancaments."
  • Historial de documentació
    Documentat per: PIERA MIQUEL, Mónica, AGUILERA, Beatriz (2026-01-08)

Subscriu-te al nostre AEMnews