primer quart del segle XIX - darrer quart del segle XIX
Descripció física
Caixa amb sòcol motllurat suportada sobre petges d’urpa disposades en angle les del davant i rectes les del darrere. El sòcol té tres motllures disposades en decreixement, la superior amb sanefa d’unglades grosses, la del mig de cintes situades simètricament respecte al mig del moble i la inferior llisa. El frontal està dividit en tres plafons separats per dos monjos; cada plafó té al camp un motiu tallat en alt relleu de fulles amb volutes que surten d’una figura central semblant a un cor i quatre flors, una a cada extrem dels ramatges, composició simètrica i el plafó està emmarcat amb un grup de motllures aplicades, alternant llises amb una entremig de talla d’unglades. Els dos monjos tenen dues flors o rosetes tallades al requadre de cada extrem i una voluta sinuosa que configura una flor tallada al camp central. Els dos costers presenten els mateixos motius vegetals de talla sobre el camp central d’un plafó. Al costat dret el plafó forma una portella que tanca amb pany i clau i que té la cara interior llisa; tanca un grup de tres calaixets amb el frontal llis i pom de metall; està unida al buc amb unes frontisses encastades. A l’interior de la caixa, sobre el grup de calaixos, es forma una gaveta. La tapa de la caixa té guardapols laterals i una motllura sota la vora del davant que permet encaixar-la sobre el buc, decorada amb talla d’unglades grosses, igual que la sanefa del sòcol. Està subjecta al cos amb frontisses de claus. La caixa té pany de clau encastat a l’interior i conserva el boca clau de metall quadrat.
Aquest model amb decoració vegetal tallada és característic de les Terres de Lleida. Concretament, aquest es podria datar entre inicis i mitjans del XIX.
Dimensions
70 x 60 x 68 cm
Notes sobre objectes relacionats
Relacionada amb altres caixes que tenen decoració vegetal i que són característiques de les Terres de Lleida.
Notes descriptives
Tipus
Informació donada per la propietat:
Text
"Deu ser fusta bona perquè la carcoma no si atanse".
Bibliografia de referència
Visualització
PIERA MIQUEL, Mónica, "La casa d'Augustí Duran i Ferreres. Els espais interiors", a La casa Duran i Sanpere. Espais interiors, representació i vida quotidiana". Lleida: Museu Comarcal de Cervera, 2014, p. 70-110.
Historial de documentació
Documentat per: CORTÉS ELÍA, María del Agua (2026-04-30)