Estudi 360º Cadira "Ama" de Ferrocolor

Activitat presencial

Dimecres, 8 d'octubre de 2025 a les 19:00 h

Activitat pesencial gratuïta socis. No socis 15 €.
Amb inscripció prèvia.

Foto:  Fundació Hospital de la Santa Creu i Sant Pau

Intervenen:

Rossend Casanova, tècnic de Col·leccions del Museu del Disseny de Barcelona – DHub 

Gemma Rovirosa, sòcia de l’Associació per a l’Estudi del Moble 

Guillem Celada, recercador del disseny

Modera i coordina:
Vicente de la Fuente, historiador de l’art

La cadira giratòria Ama representa les tendències pop del moble a la dècada de 1960. Va ser creada per Ferrocolor-Vidal Hermanos (posteriorment Hierros Forjados Vidal Ferrocolor), empresa familiar nascuda a Barcelona el 1915 de la mà de l’empresari forjador Antoni Vidal Dinè.

La firma va ser coneguda també com a “Tres Uves”, pel seu logo. Així es titulava també el butlletí informatiu amb les novetats que l’empresa editava.

Una història que ens detallarà Gemma Rovirosa en una taula rodona acompanyada per Rossend Casanova, qui ens detallarà les principals característiques de la peça d’estudi i de la producció de Ferrocolor. Finalment, també s’asseurà a taula Guillem Celada, qui ens parlarà dels nous materials que es van incorporar a la fabricació dels mobles a les dècades del tard franquisme.

Els assistents tindran l’oportunitat de participar i preguntar.

Cadira giratòria Ama, 1962 Ferrocolor. Vidal Hermanos Donació Marc Vidal Gómez i Edmond Vidal Gómez, 2022 MDB 14471 Imatge: Estudio Rafael Vargas

Format: Presencial

Dia: Dimecres, 8 d’octubre

Hora: 19:00 h

Lloc: Disseny Hub Barcelona

Idioma: català i el castellà

Socis AEM: Gratuït

No Socis (PVP): 15 € 

Inscripcions a través de l’enllaç 

Consultes a 932 56 67 85 (de dilluns a divendres de 9:00 a 15:00 hores)

Amb el suport:

Hi col·labora:

Últimes novetats de l’Associació per a l’Estudi del Moble:

Dissabtes del moble

Visites exclusives a espais culturals amb mobiliari contemporani, acompanyats de Paolo Sustersic, per reflexionar sobre el disseny de mobiliari dels segles XX i XXI

Llegir més »

Subscriu-te al nostre AEMnews