El retaule gòtic de sant Esteve de Granollers:
Una mirada als mobles

Mónica Piera parla al Museu de Granollers

Dintre del programa al voltant de l'Exposició Retorn a Granollers del retaule gòtic de sant Esteve

Mónica Piera, presidenta de l’AEM ha participat en les activitats organitzades pel Museu de Granollers al voltant de l’exposició Retorn a Granollers del retaule gòtic de sant Esteve, que es podrà veure fins al 12 de juny de 2022 amb la conferència titulada El retaule de sant Esteve de Granollers: una mirada als mobles.

En la seva conferència, La Mónica Piera es fixa en el mobiliari que hi apareix al retaule, i que ens mostra com era l’espai domèstic a l’època gòtica.

La pintura gòtica catalana representa objectes de la quotidianitat amb minuciositat, la qual cosa la converteix en una font imprescindible per conèixer els mobles i interiors medievals.

Aquí pots veure la conferència sencera:

Últimes novetats de l’Associació per a l’Estudi del Moble:

Viatge Viena 2026

A Viena descobrirem com una ciutat imperial es va convertir en el bressol del disseny modern, visitarem espais emblemàtics com el MAK, el Pavelló de la Secessió i el Hofmobiliendepot, i ens endinsarem en l’univers creatiu de Gustav Klimt, Otto Wagner i els Wiener Werkstätte.

Llegir més »